Cum influențează brandul vânzările de rechizite ?

Perioada aceasta începe nebunia cu achiziționarea rechizitelor școlare. E o nebunie în adevăratul sens al cuvântului. Încep căutările și un criteriu important este dat de dimensiunea gamei de produse. Magazinele specializate, credibile și cu o gamă variată de articole de școală și rechizite sunt cele mai căutate, iar brandurile consacrate au cele mai mari vânzări.

Pe o piață ce explodează în luna septembrie vânzările se majorează cu aproximativ 30% comparativ cu lunile anterioare. Această piață abundă de branduri renumite precum Pigna, Milan, Herlitz, Daco sau Ecada.

Cum se defineşte brandul în raport cu mărcile concurente? Care este personalitatea acestuia, care îi sunt trăsăturile de caracter, secretele şi atu-urile?

Un brand este o etichetare care are un sens şi determină o serie de asociaţii de idei. Un brand cu personalitate pe lângă aceste asociaţii de idei conferă, produsului sau serviciului, culoare şi rezonanţă (Parker, Pelikan, Faber Castell, Xerox, Pepe Jeans). Bonnange şi Thomas se întreabă care este motivul pentru care consumatorul va prefera o anumită marcă şi în acelaşi timp, îşi va aminti de ea sau de o alta? Răspunsul este dat de relaţia pe care o au consumatorii cu mărcile respective, aşa cum aceştia stabilesc relaţii cu persoanele umane. Studiile referitoare la imaginea mărcilor, arată cu câtă precizie sunt capabili consumatorii să facă portretul mărcilor pe care le cunosc.

Pentru a avea o personalitate puternică, o marcă trebuie să aibă o consecvenţă internă, caracteristicile ei trebuie să se armonizeze, iar reclama, ambalajul, preţul, aspectul, sunetul, mărimea, numele, culoarea şi forma unui produs trebuie să urmeze aceeaşi temă. Şi în acelaşi timp, aceste caracteristici trebuie menţinute o perioadă suficientă de timp pentru a nu crea confuzie în rândul publicului ţintă. Un brand românesc care a reușit să-și facă loc într-o piață cu o concurență atât de puternică este Daco, brandul premium al celor de la Adaconi (Hațeg).

Personalitatea consumatorului

Organizaţiile au început să renunţe la concentrarea pe realizarea produsului şi să se dedice concentrării asupra deţinerii clientului, adevărata valoare a firmei. Consumatorul trebuie să simtă “din prima” că organizaţia i se adresează lui şi nu altcuiva. Astfel, este foarte important pentru organizaţie să cunoască convenţiile, ritualurile, limbajul, frustrările şi interesele publicului ţintă.

În acest sens, organizaţia identifică aspectele relevante pentru consumator şi canalul de comunicare specific acestuia. Vorbim de mediul online zona unde din ce în ce mai frecvent se vând acest tip de produse, dar și de un stil, o modă în designul acestora.

Clienții preferă produsele de calitate în defavoarea celor cu prețuri foarte mici. Brandul de rechizite devine tot mai căutat. Copii doresc rechizite (ghiozdane, stilouri, penare etc.) inscripționate cu eroii lor favoriți din desenele animate pe care le urmăresc. Avengers,

Frozen, Fairies, Sofia, Spiderman, Mickey fiind doar câteva exemple dintre rechizitele cu licență Disney. Iar adolescenții au rechizite la modă care îi poziționează ca fiind cei mai cool din clasă. Utilitatea este totuși un criteriu important în alegerea rechizitelor și nu trebuie neglijat în detrimentul modei. Un alt apect important este necesarul de rechizite în funcție de clasă. Aici ai câteva liste de rechizite orientative. Dar fiecare învățător are propria listă de rechizite și propriile recomandări ce influențează clar vânzările unui anumit brand acționând ca un lider de opinie eficient.

Pe o piață cu vânzări estimate, în luna septembrie pentru produsele destinate sezonului „back to school”, la valoarea de 50 milioane de euro brandul clar are un cuvânt greu de spus.

Distribuie:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole