Secretele succesului Adidas

  • Inovaţia. Crampoanele adidaşilor folosiţi de fotbalişti, cuiele pentru încălţămintea atleţilor, talpa din nylon sunt doar câteva din ideile de succes puse în aplicare.
  • Performanţa. Adolph Dassler, el însuşi atlet, nu a neglijat niciodată performanţa produselor sale. A căutat întotdeauna modalităţi noi de îmbunătăţire a standardelor atletice prin intermediul folosirii echipamentelor Adidas.
  • Competiţia. Domeniul articolelor sportive aste la fel de tribal ca şi sportul în sine, de aceea nu va fi niciodată piaţa unei singure mărci. Adidas şi-a urmărit planul original şi a evoluat susţinut în competiţia cu branduri ca Nike sau Reebok.
  • Istoria. Spre deosebire de alte branduri sportive, Adidas îşi păstrează trecutul viu prin sectoarele sale.
  • Reprezentanţii. Staruri hip-hop, pop, dance, sau din alte domenii au ajuns să îndrăgească Adidas şi au ajutat-o să crească atât pe stradă cât şi în sport.

În 2004, Adidas îşi găsea, după 56 de ani de existenţă, sloganul şi poziţionarea prin spoturile publicitare care îl înfăţişau pe „tânărul” pugilist Muhammad Ali alergând alături de fiica sa şi alţi sportivi celebri ai zilelor noastre.

Adidas is all in. Un slogan simplu, la obiect, scurt şi energic. Puterea cuvintelor “All in” ne îndeamnă pe toţi, să intrăm în această horă internaţională Adidas, chiar dacă target-ul principal sunt adolescenţii.

„Just Do It”, reprezintă o atitudine activă ce dă o şansă oricărui non-atlet de a avea o viaţă plină de împliniri. Nu trebuie să fii campion olimpic ca să-ţi depăşeşti fizic limitele. Un simplu om poate face asta, evident folosind încălţămintea adecvată şi aderând la filosofia Nike, aceea de a te depăşi în fiecare zi. Nu pierde nici o clipă, prezentul contează, iar “do it” e cât se poate de prezent. Sloganul celor de la Nike a intrat în mintea oamenilor abia după 30 de ani, prin consecvenţă şi repetiţie.

Evoluţia logo-urilor

  • În 1950, au fost cumpărate de la organizaţia sportivă Karhu Sports „cele trei dungi” ce simbolizează popularitatea acesteia pe trei continente diferite. Numele iniţial al organizaţiei a fost Addas, abreviaţia iniţialelor fondatorilor, redenumit Adidas (Adolf fiind strigat de către prieteni „Adi”).
  • 1971, logoul a fost reproiectat: trei dungi orizontale traversau un trifoi, simbolizând diversitatea grupului.
  • Noul slogan „Adidas is all in” îl înlocuieşte pe cel vechi „Impossible is nothing”, iar principalele categorii de produse ale grupului sunt reunite sub brandul „all adidas”.
  • Fratele lui Adolf Dassler, Rudolf Dassler a fondat brand-ul Puma, care la început a avut denumirea Ruda.
  • În 1960 logo-ul a fost redesenat în imaginea cu care suntem familiari acum.
  • Logo-ul organizaţiei Nike este faimosul “swoosh” care reprezintă o aripă a zeiţei victoriei din mitologia greacă. Acesta a fost creat de către Carolyn Davidson, în 1971, pentru suma de 35 dolari.

Philip Knight, unul dinte fondatorii organizaţiei spunea că nu îi place logo-ul făcut de tânăra designer, dar era sigur că ar urma să crească prin el. Marca transmite ideea de determinare, de luptă pentru atingerea unui obiectiv sportiv şi exprimă ambiţia şi dorinţa de victorie, toate aceste valori fiind integrate în cultura organizaţiei.

Valorile brand-ului

Valorile brand-ului Adidas sunt centrate în jurul filosofiei sportului şi stilului bazate pe: autenticitate, stil (design) şi convingere.

Valorile brand-ului Puma sunt centrate în jurul devotamentului faţă de o serie de valori umane solide: corectitudine, sinceritate, optimism şi creativitate.

Valorile brand-ului Nike sunt centrate în jurul măreţiei atleţilor: excelenţă, victorie, performanţă.

Dacă ți-a plăcut articolul spune și prietenilor tăi … Like, share …

Distribuie:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole