Istoria celor trei mărci – Adidas, Puma, Nike

Istoria celor trei marci

  • 1920 – Adi Dassler a creat primele produse în spălătoria mamei sale
  • 1924 – Adolf şi Rudolf Dassler au înfiinţat organizaţia „Dassler Brothers OHG” ce număra 12 angajaţi, inclusiv membrii familiei, care produceau 50 de perechi de pantofi sport zilnic
  • 1928 – Pantofii sport produşi de Adi Dassler au fost pentru prima dată purtaţi la nivel înalt la Olimpiada de la Amsterdam
  • 1948 – Adi a fondat Adidas
  • 1948 – Rudolf Dassler a decis să meargă pe un alt drum separat de fratele său, fondând Puma, iar primul adidas scos pe piaţă a fost numit Atom, adidas pentru fotbal
  • 1956 – apare însemnul cu dungă
  • 1968 – a fost introdusă emblema Puma
  • 1960 – Phil Knight: “o colaborare cu o fabrică de pantofi sport din Japonia ar putea triumfa asupra dominaţiei germane” – astfel a fost creat Blue Ribbon Sports”, predecesorul lui Nike, creat de Bill Bowerman şi Phil Knight
  • 1987 – Nike a lansat primul model din linia Air Max
  • 1984 – Nike a semnat un contract cu Michael Jordan, imaginea organizaţiei şi în ziua de azi

Adidas Group

  • Concentrare pe dezvoltarea performanţei şi tehnologiei
  • Cea mai mare cotă de piaţă în Europa
  • Sponsorizare în diverse sporturi şi evenimente
  • Mai mult de 38.000 de angajaţi în întreaga lume, cu o vârstă medie de 32 de ani din care aproape 50% sunt femei
  • Vânzări record în 2010, în valoare de 12 miliarde de euro.

Puma Group

  • Experienţă în cercetare – dezvoltare
  • Cotă de piaţă în creştere
  • Loialitatea brandului
  • Circa 11.000 de angajaţi
  • Distribuţie în peste 130 de ţări

Nike Group

  • Contracte cu aproximativ 700 de magazine în întreaga lume
  • Distribuţie în peste 160 de ţări
  • Prezenţă internaţională crescândă
  • Sistem automat de reaprovizionare
  • Susţinere din partea unor mari celebrităţi, Tiger Woods, Michael Jordan
  • Peste 27.000 de angajaţi în întreaga lume
  • Vânzări record în 2008, peste 18 miliarde $

Evoluţia mesajelor folositeBrandurile cu adevărat mari sunt inovatoare, şi Adidas nu face excepţie în acest sens. Adolph ”Adi” Dassler, persoana din spatele brandului, este adesea considerat fondatorul industriei sportive moderne. Crescând într-o Germanie devastată economic după Primul Război Mondial, adolescentul Adolph şi-a ajutat familia să confecţioneze papuci de casă din tolbele militare abandonate. Pasionat de sport Dassler a început să confecţioneze pantofi de sport. A contactat o serie de doctori, instructori şi antrenori, colaborând cu aceştia în scopul de a acumula cunoştinţe noi şi experienţă. Adolph a pus accentul pe performanţa fiecărui produs pentru un anumit sport, confecţionând astfel diferite tipuri de încălţăminte de maraton, tenis sau fotbal.

Acest mod de abordare a dus rapid la câştigarea reputaţiei internaţionale încât la Olimpiada din 1928 încălţămintea Adidas a fost purtată de sportivii participanţi, iar Jesse Owens a uimit tribunele câştigând 4 medalii de aur la Olimpiada de la Berlin din 1936, purtând marca Adidas.

Dassler a menţinut Adidas în frunte prin inovaţii constante şi prin hotărârea lui de a proiecta produse corespunzătoare clienţilor fiecărui sport. În fotbal, Dassler a observat că bocancii standard nu erau buni pe un gazon umed, de aceea a venit cu ideea crampoanelor ce puteau fi înşurubate pe talpa fiecărui adidas, asigurând jucătorilor un control şi o performanţă sporită. Cu aceste ghete noi, Germania a câştigat Campionatul Mondial din 1954.

Ca şi în cazul crampoanelor, Dassler, a fost primul care a venit cu ideea cuielor pentru pantofii folosiţi în atletism, în scopul măririi aderenţei încalţămintei sportivilor ce aleargă pe pistă. De asemenea, voia să fie sigur că adidaşii lui erau confecţionaţi din cele mai bune materiale, creând adidaşi din naylon.

Astăzi, Adidas a devenit şi un brand al modei. Din perioada în care melodia hip-hop „My Adidas” din 1986 al celor de la Run DMCs´ a devenit un hit internaţional, brandul Adidas s-a bucurat de o imagine excelentă. Astăzi, marca este în continuare preferata multor staruri gen: Missy Elliot, Eminem sau 50 Cent.

Pentru Adidas, provocarea a fost cum să echilibreze cele două tendinţe: încălţămintea uzuală de stradă şi performanţa sportivă. În locul combinării lor, compania a înfiinţat diferite sectoare: Performanţa sportivă cu 70% din vânzări ce pune accent pe funcţionalitate şi performanţă, Tradiţia sportivă ce reprezintă 25% din vânzări, cu produsele „old-school” ce evidenţiază istoria bogată a brandului şi Stilul Sportiv ce deţine 5% şi care are ca public-ţintă iubitorii şi iniţiaţii în modă.

Adidas are în vedere competiţiile sportive majore, fiind sponsor oficial al Campiontului Mondial de Fotbal şi susţinând staruri precum David Beckham sau starul american de baschet Tim Duncan.

Dacă ți-a plăcut articolul spune și prietenilor tăi … Like, share …

Distribuie:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole