Cine este Moș Crăciun
Moș Crăciun este nelipsit, din această perioadă, de peste o mie de ani, perioadă în care și-a construit o identitate spectaculoasă și a devenit un brand de neegalat. Moș Crăciun este fiecare dintre noi. E bucuria de a fi împreună, de a dărui. Dorința de a fi mai bun, de a iubi și a fi iubit. Și de aici succesul lui. Identificarea mea, a ta, a tuturor cu aceste elemente a dus la crearea celui mai puternic brand, practic singurul brand de pe planetă cunoscut de toată lumea și adorat de către cei mici. “Portretele” populare ale lui Moş Crăciun realizate de către cunoscutul artist Haddon Sundblom, au început în anii’ 30 şi au continuat ca anunţuri publicitare de sărbătoare. El a creat cunoscuta identitate vizuală a lui Moș Crăciun, inspirat din poemul lui Clement Clark Moore scris în anul 1822, “A Visit From St. Nicholas”.
St. Nick personajul lui Moore a dus la conturarea imaginii calde a lui Moş Crăciun. Bătrânelul cald și blând neaparat cu o barbă albă și pelerină roșie a devenit cel mai iubit și așteptat personaj. Campaniile anuale de sărbători care folosesc imaginea lui Moş Crăciun au rezultate spectaculoase deoarece au atins cel mai mare și mai sensibil segment de consumatori ai băuturilor răcoritoare, copii.
Brandul Coca-Cola a reușit să impună imaginea lui Moş Crăciun în conştiinţa colectivă, într-o eră trecută în care nu exista Internet, Facebook sau Twitter iar canalele media erau puțin dezvoltate, creând unul dintre cele mai valoroase branduri ale tuturor timpurilor.
Afirmație susținută și de Brand Finance, compania care evaluează mărcile la nivel mondial, Moș Crăciun fiind considerat cel mai valoros brand din lume depășind cu mult Apple, Google, IBM sau Microsoft
Brandul lui Moș Crăciun valorează 1,6 mii de miliarde de dolari. În timp ce Apple, cel mai valoros brand din 2013, este cotat doar la 87 miliarde de dolari, iar valoarea companiei Coca-Cola,
Pentru această estimare, agenția Brand Finance a luat în considerare vânzările asociate cu imaginea lui Moș Crăciun, atât produse, cât și servicii, iar concluzia este clară, Moș Crăciun este imaginea care vinde cel mai bine. Moșul blând se bucură de o recunoaștere totală în lume și este cel mai eficient ambasador pentru orice alt brand.
Astăzi succesul unei companii la nivel mondial se datorează în primul rând brandului puternic creat de aceasta, valoarea ei fiind dată de brandul în sine și nu de activele companiei.
Cel mai elocvent exemplu este Coca Cola. Deși considerată o băutură nesănătoasă, chiar toxică în cantitate mare, cu efecte nocive clare precum obezitatea și problemele cardiace, totuși este cea mai răspândită băutură răcoritoare din lume. Evident datorită puterii brandului Coca-Cola, cotat pe prima poziție pană în anul 2013.
Un brand puternic oferă o bună poziționare în mintea consumatorului, locul unde are loc lupta concurențială. Dacă reușești să creezi asocieri între brandul tău și un brand puternic precum Moșul Bun, ai câștigat teritoriul ce contează…
Oamenii reacționează la campaniile unde participă moșul bun și blând chiar dacă suntem în lumea în care se pune adeseori problema dacă mai există sau nu Moș Crăciun ?
Tu crezi în Moș Crăciun ? Lasă-mi un comentariu …