O poziţionare de succes este aceea prin care organizaţia identifică modalitatea prin care poate fi unică şi greu de imitat.
În anul 2015 Hotelul Bicaz din Mamaia şi-a propus să devină primul hotel tematic de litoral ce oferă un pachet extins de servicii. Publicul ţintă erau familiile cu copii, atente la bugetul lor, ce preferau un hotel pe malul mării ce oferă tot confortul, cu servicii extinse privind divertismentul și petrecerea timpului liber.
Numele hotelului a fost schimbat în Hotel Bicaz Pirates Resort și trebuia să facă asocierea cu tema aleasă, Pirații din Caraibe, oferind noului brand o recunoaştere rapidă şi o credibilitate în cadrul sectorului.
Dar poziţionarea noului brand trebuia să fie total diferită de cea a brandului inițial, hotelul actual având condiţii de cazare de 3 stele, bucătărie internaţională, servicii de divertisment şi multe alte facilităţi oferite turiștilor. Complexul hotelier Bicaz Pirates Resort se remarcă prin programele interactive de entertainement, decorurile de poveste și locațiile tematice precum: miniclubul și locul de joacă pentru copii Parrot’s Land, Jack’s Bar și nu în ultimul rând Pirates Island, restaurant cu terasă pe malul mării.
Investițiile realizate au fost de aproximativ 1 milion de euro rezultând un impresionant hotel tematic, o frumoasă poveste cu și despre pirați.
Din cercetarea atentă a publicului ţintă a rezultat faptul că aceştia aveau un bogat simţ al umorului, erau sociabili, interesanţi şi dornici să-şi povestească călătoriile. De asemenea, ei nu erau nemulţumiţi de serviciile oferite de către concurenţă, dar considerau că nu le oferă suficientă atenţie, mai ales în domeniul serviciilor dedicate copiilor și a divertismentului.
Organizaţia trebuia să găsească acea poziţionare care să o delimiteze clar de concurenţă. Toate reclamele concurenților se axau pe mare, soare și confortul oferit. Campania lor trebuia să fie ceva total diferit, care să exploateze caracteristicile publicului ţintă, nevoia acestuia de atenţie şi în acelaşi timp, să fie în măsură să atragă, să fie creativă.
Sloganul ales a fost „Intră în spiritul Pirates Resort”. Campania s-a axat pe spiritul liber al fiecăruia dintre noi. Mesajele reflectau viața tumultoasă dar liberă și fără constrângeri a piraților așa cum ar trebui să fie o vacanță de vis …
Cu toții iubim seria „Pirații din Caraibe”. Dacă ai face parte din echipajul lui Jack Sparrow, care ar fii numele tău? Alege cine vrei tu să fii și trăiește clipa în spiritul Pirates Resort ! Vino într-o vacanță plină de mister, aventură și distracție !
Nimeni nu se va plictisi ! Îndrăznește !
Datorită creativităţii campania „Intră în spiritul Pirates Resort” a devenit un fenomen ce a depăşit limitele mijloacelor media intrând în cultura populară ca un clişeu, ce a generat o amplă publicitate gratuită. Campania a fost subiectul unor reviste de specialitate, clasice sau din mediul online, generând intrarea hotelului în top 5 proprietăți, de pe litoral, privind indicele de valorificare pentru sezonul estival 2016.
Explorarea relaţiei dintre comunicarea de marketing şi cultura maselor reprezintă esenţa creativităţii. Scopul este de a înţelege atât de bine cultura populară și canalul media pe care publicul țintă dorește să comunice, încât să putem utiliza limbajul şi particularităţile ei pentru a elimina constrâgerile mesajului comercial. Social media a fost canalul folosit pentru a interacționat perfect și permanent cu publicul țintă.
Campania a devenit un fenomen cultural masiv, iar expresia „La Pirați” a fost preluată de editoriale, personalităţi și mediul online.
Publicitatea în mass media se măsoară prin numărul global al impresiilor/expunerilor, adică numărul persoanelor care privesc/aud mesajul publicitar (tirajul/audienţa) multiplicat cu numărul de prezentări ale acestui mesaj. Astfel campania a obţinut peste 5 sute de mii de expuneri prin referinţele gratis apărute.
Earned media (publicitatea câştigată în mod gratuit) a fost enormă. Imaginea brandului s-a îmbunătăţit, iar conceptul campaniei, „Intră în spiritul Pirates Resort”, stă şi azi la baza întregii strategii de afaceri a organizaţiei.
Enigmatic, plin de carismă și de tărie de caracter, aventurierul ideal, liber, dornic de provocãri și lipsit de constrângeri este în fiecare dintre noi. Aici poți scoate la iveală piratul din tine ! Petrece alături de familia ta o vacanță liberă, plină de mister și distracție !
Conceptul „Intră în spiritul Pirates Resort” a fost integrat în orice interacţiune cu clientul: afişe, pliante şi broşuri în hotel, programe divertisment în camere, meniurile din terasă și baruri, iar denumirile delicioaselor preparate au fost și ele în același ton: „Coasta Piratului”, „Spiritul Piraților”, „Pofta Lui Jack Sparrow”, „Teroarea Lui James Hook”, „Dieta Piratesei” etc.
Unul din obiectivele comunicării de marketing este de a transforma consumatorul şi implicit cultura maselor într-un aliat. Un buget nelimitat alocat mass mediei poate ajuta organizaţia să fie mai bine reprezentată pe piaţă, dar nu poate forţa publicul ţintă să-i acorde atenţie.
Şi cine îşi mai poate permite azi un buget nelimitat? Soluţia constă în atragerea publicului ţintă, realizarea unei legături umane autentice cu acesta, captarea atenţiei şi a bunăvoinţei lui.
Cum? Printr-o idee creativă, prin care publicul ţintă se identifică cu mesajul şi care oferă organizaţiei o bună poziţionare.